Sep
2011

Donderdag 22 september 2011 — Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Na een mooie nacht te hebben gehad in één van de beste discotheken ter wereld werden we rond 10u wakker in ons appartement. Vandaag hebben we een dagje op het strand liggen op het programma staan. Iets waar Teek zich al lang op verheugd had. Deze jongen had genoeg van al dat gewandel en activiteiten gedoe. Vandaag wilde hij rustig op het strand gaan liggen, een paar baantjes zwemmen, balletje overgooien en eventueel het aanschouwen van strandwachten als C.J. Parker, Lany Mckenzie, Caroline Holden en Mitch Buchannon.

Teek wilde dan ook het liefst meteen een taxi aanhouden om naar het strand te gaan, maar we konden hem toch overhalen om eerst even een gezond ontbijtje te gaan doen bij onze Subway en daarna lopend naar het strand te gaan. Zo konden we nog even wat vet van onze vatsige lichamen verbranden en dan, net als iedereen daar, met een sixpack in de zon gaan liggen.

Aangekomen op het mooie Miami Beach was het echter zo druk dat we moesten zoeken naar een plek. Uiteindelijk hebben we toch een plaatsje kunnen bemachtigen en hier begonnen een aantal onder ons na een tijdje al echt te verbranden. Er werd wat gezwommen en gespeeld op het strand. Ja mensen, we hadden de dag van ons leven. Mooi weer, vrouwelijk schoon om ons heen en een sixpack water, wat wil je nog meer.

Alleen na een aantal uren op het strand begon Teek toch wel een bedroefd gezichtje te krijgen. Wij begonnen een beetje medelijden met deze jongen te krijgen en vroegen dan ook wat er aan de hand was. ‘Ik kan mijn helden uit Baywatch nergens vinden’, zei hij bedroefd. Toen besloten wij na kort overleg om hem toch maar de waarheid te vertellen. Teek, jouw helden uit Baywatch opereren niet op dit strand. Mitch en z’n crew redden mensen in LA op het strand aan de andere kant van Amerika, zo’n 15 jaar geleden.

We hebben het strand toen maar verlaten om ergens aan een bar wat te gaan drinken. De eerste alcoholische versnaperingen werden weer besteld en onder het genot hiervan werden een hoop grappen en onzin verteld. Dit alles om Teek weer aan het lachen te krijgen.

Toen dit gelukt was, was het alweer etenstijd. Aan deze straat aan het strand, de wereldbekende Ocean Drive, waren genoeg restaurantjes te vinden. Zelfs waar je veel voor weinig kreeg, ideaal voor ons dus. Het eten werd besteld en na een tijdje kwam een ober met zes goed gevulde borden aan. Maarten, Teek en ik kregen ons bord eten voor ons neergezet en net toen hij de overige borden op wilde dienen liet hij deze op de grond vallen. Bij onze Harm kwamen de eerste traantjes al tevoorschijn. Niet omdat hij medelijden had met deze ober, want die kon waarschijnlijk ander werk gaan zoeken, maar omdat dit zonde was van al dit eten en hij zo’n honger had. Omdat dit was voorgevallen kregen we een rondje Budweiser van de manager, heel vervelend allemaal.

Terug gekomen in ons appartement haalden we onze beste kleren en geurtjes weer van stal om nog een een keer het uitgaansleven van Miami te ontdekken. Dit keer stond op het programma van ons hostel het bezoeken van een of andere lounge club, waar je goedkoop bier kon drinken, en daarna een discotheek. We waren dit keer echter te laat om met de limo naar de lounge club te gaan, weer lopen dus.

Omdat een limo ons rond 0u al naar de discotheek zou brengen, begonnen wij snel wat pils en shotjes naar binnen te werken om niet te nuchter hier aan te komen. Aangekomen bij deze discotheek liepen we naar binnen en na 10 minuten ook weer naar buiten, wat een kuttent was dit, snel weg hier. Onze Harm had ergens gelezen dat Mango’s wel een mooie tent moest zijn, op naar de Mango’s. Mooie tent, nee hoor. Ook hier hadden we het na een paar biertjes en mixdrankjes alweer gezien. Na gisteren één van de mooiste tenten ter wereld te hebben gezien, op ‘t Cafeetje na natuurlijk, hadden we nou de twee slechtste gezien.

We besloten om maar een taxi naar ons appartement te pakken. ‘Chauf, West Avenue with 13th Street please’. Onee, zet ons maar af bij de McDonald’s, dat is zeker een mooie tent en daar kunnen we meteen nog wat vatsigheid naar binnen werken. We hadden echter alleen nog maar keus uit 10 kipnuggets, 3 soorten hamburgers en enkel grote friet. Alleen een grote friet? Doe wat friet in een kleiner bakje en je hebt een kleine friet, maar blijkbaar was zelfs dat voor deze simpele zielen achter de balie te moeilijk. Nouja, een grote friet, kipnuggets en een paar hamburgers per persoon dan maar, we kunnen het wel hebben. Tot morgen.