Aug
2009

2 augustus 2009 – 22:03 local time
Travel Inn hotel, Los Angeles, Verenigde Staten

Acht maandjes na het boeken van de tickets gaat onze USA 2009 trip dan eindelijk beginnen. ‘s Ochtends om 6 uur vertekken Hans, David en Mark richting Brussel voor de onze vlucht United Airlines die ons via Washington en Chicago naar Los Angeles zal brengen, alwaar we Harm tegen zullen komen die eerst Canada wat heeft ontdekt.

Om wat wakker te worden beginnen we maar met een goede kop koffie op Brussel Airport, wakker worden we er echter niet van aangezien ze in Belgie heet water met kleurstof verkopen als koffie. Na het inchecken en wat extra security checks aangezien iemand met een baard het nodig heeft gevonden om vliegtuigen als projectiel te gebruiken kunnen we aan boord van onze Boeing 777. Prima vluchtje gehad met goede service van stewardessen die tegen het pensioen aanzitten en stewards die vandaag (2 augustus) in Amsterdam te vinden zijn.

In Washington DC konden we tussen het overstappen eindelijk ons caffeine peil bijwerken met een goede bak pleur, thank god there is Starbucks. Na nog een overstap in Chicago landen we half 22.30 local time in Los Angeles, dat is 07.30 in Nederland dus ruim 25 uur na ons huisje verlaten te hebben zijn we dan toch in LA!

Harm die al 2 uur eerder is aangekomen wacht ons op bij de bagage band, de band die zo vriendelijk is geweest om Harm zijn bagage niet te bezorgen. De koffer van Harm heeft een andere vlucht genomen dan Harm zelf, wordt hem verteld door een vliegveld medewerker, maar om half 12 zal de koffer arriveren. Half 12 sharp melden we ons bij de bagage band, waar zojuist wordt omgeroepen dat nog niet alle koffers van Harm zijn vlucht zijn meegekomen naar LA. Dus vol spanning wachten we op de koffer, hoe meer koffers voorbijkomen hoe groter de spanning. En uiteindelijk komt de koffer toch voorbij, een beetje geluk kunnen we ook wel gebruiken aangezien we over een weekje in Las Vegas te vinden zijn.

Snel met een taxi richting ons hotel Trade Winds, waar bij de receptie blijkt dat het hotel helaas is overboekt door een overstroming op een van de kamers… Jaja, en in Ledeacker gaan ze een Bijenkorf bouwen… Maar we hebben weinig keus dus voor zo’n 50 USD nemen we genoegen met een kleiner kamertje. Hier treffen we een Queen size bed aan, die alleen Queen size is voor de gemiddelde Aziaat en een bedbank die niet zou misstaan in de martelkamer van Guantanomo Bay.

‘s Ochtens gaan we meteen richting Alamo waar we onze huurauto kunnen ophalen, bij het opmaken van het papierwerk gebeurt uiteraard hetgeen waar iedereen ons voor heeft gewaarschuwd. Ze proberen ons andere auto’s aan te smeren dan gereserveerd, zelfs een echte family car wordt ons aanbevolen! Maar komop zeg we zijn niet met onze vrouw en 4 kinderen op vakantie dus we willen een fatsoenlijke wagen. Toen de Alamo medewerker dat doorhad probeerde hij ook nog tegen flinke bijbetaling een grotere wagen te slijten, maar uiteindelijk na veel gebakkelij is het ineens wel mogelijk om met onze gereserveerde Full Size SUV Dodge Durango de plaats te verlaten. Een mooie dikke Amerikaanse bak, wij helemaal gelukkig met onze wagen totdat we zien dat er nog dikkere SUV’s staan. Wie weet to be continueed.

Maar nu kan onze USA trip pas echt goed beginnen, we kijken onze ogen uit nu we door LA aan het cruisen zijn. Zoals verwacht word je platgegooid met grote wagens, fastfood ketens en reclameborden. We besluiten eerst naar Venice Beach te gaan om daar even bij te komen van onze reisdag. Venice Beach is een heel groot en mooi strand die opvallend rustig is voor een zondag. Het is nog niet heel warm (25 graden) en zo nu en dan komt er een wolkje voorbij, en je weet: insmeren is voor losers.

Na een paar uurtjes op het strand gaan we weer richting onze SUV, halverwege komen we nog een local rapper tegen die ons voor 5 USD een cdtje bezorgt met 15 ‘toptracks‘. We hebben beloofd hem te promoten in Holland, dus hierbij (MySpace link volgt nog).

Met onze SUV gaan we richting de bekende straten Rodeo Drive, Sunset Blv, Hollywood en Harm dacht dat Mulholland Drive ook mooi was. Nou, mooi is zwak uitgedrukt. Na wat omhoog gekronkel over deze weg komen we bij een mooi viewpoint uit. Daar hebben we een spectaculair uitzicht over LA en het Hollywood Sign, wat een gigantisch grote stad is het!

Op zoek naar een motel gaan we iets buiten het centrum van LA aan bij Travel Inn, na eerst de kamer bekeken te hebben besluiten we voor 65 USD hem te boeken. We zitten in een Mexicaanse wijk, wat vooral opvalt wanneer we de supermarkt binnen gaan. Alles is Spaanstalig en weinig echt Amerikaanse producten, helaas. Eten doen we bij een Argentijns tentje, de meningen zijn er wat over verdeeld maar echt geweldig was het eten niet. Maar gelukkig hebben ze er Heineken, dat is altijd goed. Als dessert gaan we langs de Starbucks drive-thru, dat zal ook wel niet te laatste keer zijn geweest.

In het motel komt vooral Mark erachter dat insmeren inderdaad voor losers is, maar de zon hier vrij heftig is. Maar ja: mooi rood is niet lelijk. Morgen is er een trip naar Six Flags Magic Mountain gepland. Onze razende reporter Hans gaat daar verslag van doen.

Door: Mark

Written by Harm

Eén comment »

Comment #1

Toen ik het “insmeren is voor losers” las dacht ik meteen aan jou Mark 😉 .. Wanneer eten jullie kreeftensoep?

Ziet er goed uit mannen, way to go!